Ruïnes i duna d’Empúries, història i ciència

Aquest dijous, alumnes de 1r i 2n de Batxillerat dels itineraris humanístic i científic han fet una sortida a la ciutat greco-romana d’Empúries.

Els alumnes de llatí i grec han pogut gaudir de la mà del Dr. Eusebi Ayensa d’un recorregut històric i literari per la ciutat grega i romana d’Empúries i del seu Museu, amb el recitat de textos relacionats amb aquest jaciment, ja siguin d’escriptors catalans com d’autors grecs i llatins en traducció catalana. El principal objectiu ha estat el d’implicar més estretament l’alumnat en la seva visita a aquest jaciment emblemàtic de Catalunya i conscienciar-lo sobre la gran transcendència que Empúries ha tingut i té encara per a les lletres i la cultura catalanes i universals.

S’ha pogut combinar aquesta activitat, amb l’activitat titulada «Itinerari científic a les Dunes d’Empúries” adreçada als alumnes de l’itinerari científic.

El bocí de Costa Brava que ressegueix les dunes des de l’Escala fins al jaciment d’Empúries és d’incomparable bellesa i ens ha permès treballar alguns continguts del batxillerat científic. Els alumnes han fet química a la platja mesurant i comparant la salinitat, la densitat, la temperatura i la transparència de diferents mostres d’aigua. Han treballat també la geologia i el paisatge a l’indret de Les Coves. Al final del recorregut, han pogut observar el bonic arc marí del Portitxol.

Ruïnes i duna d’Empúries, sorra i vent, història i ciència! Estàvem al lloc ideal per a descobrir com encaixen de bé tots aquests conceptes!