Jornada de teatre a la Factoria d’Arts Escèniques de Banyoles

El passat divendres 4 de novembre l’optativa d’Arts Escèniques de 4t d’ESO va poder gaudir d’una matinal teatral a La Factoria d’Arts Escèniques de Banyoles. L’alumnat, a primera hora del matí, va marxar cap al Pla de l’Estany i es van dirigir a La Factoria. Allà els esperava l’Íngrid Calpe, tècnica de Cultura de l’Ajuntament de Banyoles i responsable de l’equipament, per fer-nos una visita guiada. Els nois i noies de l’optativa van poder veure les sales d’assaig, el magatzem on guarden l’escenografia i el vestuari i la part més tècnica de la sala on es fan els espectacles. Aquest és un dels tres equipaments que tenen a Banyoles destinat a la formació (aula de teatre), producció i exhibició de les Arts Escèniques.

Tot seguit, a la Sala Gran, van poder gaudir de l’espectacle teatral “La setena porta” de la Companyia Els Pirates Teatre. Aquesta peça creada a partir de diferents obres de Joan Brossa ens explica com tres secretàries arriben al seu lloc de treball i ens fan endinsar en les diferents classes socials, privilegis, jerarquia econòmica i de coneixements i la necessitat que tenim d’etiquetar i saber quin és el nostre lloc cada moment. Ambientada als anys 70, la companyia n’ha fet una adaptació on es barreja poesia, humor, crítica social i, també, algun striptease.

Al final de l’espectacle el director, Adrià Aubert, les actrius Laura Aubert, Cinta Moreno i Manar Taljo i l’actor Francesc Marginet, van oferir un petit col·loqui on ens van explicar el procés artístic tant del text com dels assajos d’aquesta obra teatral. Per finalitzar l’alumnat va poder trepitjar l’escenari i posar-se a la pell dels actors professional i també saber què passa “entre cametes” a l’hora de la funció.

Va ser una jornada fantàstica en la que van aprendre què és el teatre, com funciona i per descomptat van gaudir d’una obra excel·lent que va fer les delícies del públic. Moltes gràcies Banyoles, es nota que estimeu l’Art.