Visita a la Maternitat d’Elna del CFGS d’Educació Infantil

En el marc de les Jornades Tècniques de cicles formatius, l’alumnat del CFGS d’Educació Infantil va realitzar el dijous 21 de març una sortida a la Maternitat d’Elna (França) i una visita al Museu Memorial de l’Exili de La Jonquera.

L’objectiu de la visita va ser conèixer la història de la Maternitat d’Elna com a institució humanitària  que va donar acollida i atenció a les mares i els infants que es trobaven en els camps de refugiats del Sud de França, exiliats després de la Guerra Civil.

Per part de l’alumnat i del professorat del cicle sempre hi hagut interès per conèixer aquest servei sobretot per la importància que té en relació a la protecció dels drets del infants i, en aquest cas concret, relacionat amb la nostra història recent.

La visita a la Maternitat s’entén com una activitat globalitzada que implica diferents mòduls del cicle formatiu i que es treballa transversalment. S’ha complementat amb la visita guiada al Museu Memorial de l’Exili de La Jonquera.