UAP 2019!

Entre els mesos de gener i febrer, coincidint amb el dia de la pau, el Teatre Municipal de Girona acull una cantata anomenada UAP! Una cantata organitzada pels professors de música dels instituts de les comarques gironines. La UAP! es defineix com una cantata de caire solidari, interpretada pels alumnes dels centres de secundària, en què a través del cant es persegueix un objectiu ben ambiciós i lloable: la cançó com un instrument per fomentar la pau. Els beneficis de la cantata van destinats a Intermón Oxfam i a Càrites.

Som els alumnes d’ESO de l’institut Vallvera els encarregats de portar a terme aquest acte solidari.

L’espectacle d’aquest any reflexiona sobre la fe, la raó i la ciència al voltant d’un personatge històric: Galileo Galilei.

Són conceptes independents o entre ells hi ha una relació inevitable? Ens preguntem què fan els joves a l’hora de prendre decisions. Com actuen davant les normes imposades que només cerquen la perpetuïtat del poder? Com s’enfronten a l’evolució de la ciència i la tecnologia? Galileu Galilei va ser un jove científic que en el seu moment es va haver d’enfrontar a un munt d’enigmes que l’envoltaven dia a dia: la terra és plana o rodona? Està formada per només quatre elements? La lluna està feta d’èter?

L’objectiu de la Uap20 és plantejar aquestes mateixes preguntes als joves d’avui, reflexionar si allò que ens diuen és cert i si les normes sota les quals vivim són errònies o no.