Uap 19 brundibár

Entre els mesos de gener i febrer, coincidint amb el dia de la pau, el Teatre Municipal de Girona acull una cantata anomenada UAP! Una cantata organitzada pels professors de música dels instituts de les comarques gironines. La UAP! es defineix com una cantata de caire solidari, interpretada pels alumnes dels centres de secundària, en què a través del cant es persegueix un objectiu ben ambiciós i lloable: la cançó com un instrument per fomentar la pau. Els beneficis de la cantata van destinats a Intermón Oxfam i a Càrites. Des de l’any 2009 el Teatre Municipal de Girona acull la UAP!

Aquest curs van ser els alumnes de 1r d’ESO els encarregats de participar en aquesta activitat solidària. Després de molt d’esforç i assajos la representació va esdevenir dimecres passat  dia 30 de Gener amb un èxit total.

Aquest curs la UAP tenia com a títol «Brundibár. L’obra representava a 179 joves que pujaven  al tren per ser portats al camp de concentració de Theresienstalt a Txèquia. El menjar era escàs i la feina insuportable . La inquietud (o il·lusió) per viure els fa descobrir un tresor, l’opereta Brundibár, els assajos son la distracció de l’horror que viuen i la seva posada en escena finalitza en un nou viatge a Auschwitz.