L’origami entra a l’aula d’arts escèniques de 4t d’ESO

Pels alumnes de 4t d’ESO l’optativa de Teatre pretén ser un espai de llibertat, creació i sobretot d’experimentació a través de la veu i el cos. És per aquest motiu que a l’alumnat se’ls hi va plantejar el repte de desenvolupar la seva creativitat a través de la disciplina artística japonesa: Origami. Un art educatiu que té per filosofia aportar calma i paciència a qui el practica.

Per poder treballar-ho primer de tot, el dimarts 9 de febrer,  l’alumnat va visitar l’exposició “Origami” ubicada al Centre Cívic “Can Ninetes” de Sant Narcís. Allà ens esperava el seu autor, Jordi Pericot, aficionat des de fa molts anys a aquest art japonès de plegament del paper. Animals, elements de la natura, jocs, figures, màscares… més de 1.500 figures fetes amb aquesta tècnica, també anomenada papiroflèxia.

Tot seguit, el dijous 11 de febrer, Pericot va venir al centre a fer un taller en el que els alumnes van poder experimentar la seva traça amb el paper i posar a prova la seva paciència.

Va ser una experiència molt enriquidora, que va servir perquè l’alumnat aprengués una tècnica de relaxació i desenvolupés la seva imaginació. Sens dubte per repetir!