III Trobada de Joves Estudiants Universitaris de Salt

La III Trobada de Joves Estudiants Universitaris de Salt, celebrada el passat divendres 16 de novembre, va ser tot un èxit organitzatiu i de públic. La Casa de Cultura de les Bernardes es va omplir d’experiències interessantíssimes d’antics alumnes de Salt que actualment estan estudiant algun grau universitari o bé algun cicle formatiu. La participació del Vallvera, convidats i assistents, va ser molt nombrosa: hi varen participar en vídeo l’Èric Salinas i la Noèlia Avilés que estudien respectivament a Saragossa i a Polònia. De forma presencial, dialogant amb la periodista de TV3 Ester Bertran, varen intervenir i compartir la seva experiència a l’exterior: la Júlia Sunyer (Xina), en Quim Fontané (Regne Unit i Àustria), la Maria Xicòria (cicle d’educació infantil, Dinamarca), la Sheila Pareja i la Zaira Martínez (ambdues cicle de dependència i ambdues França).  Tots ells varen recalcar, amb entusiasme, la importància de viure una experiència a l’estranger.

El conferenciant convidat, el periodista Martí Anglada, va animar els joves a “tenir curiositat per tot, sempre i a tot arreu” i a intentar posseir sis llengües “català i castellà, francès i anglès pel seu pes al món, una llengua familiar o del barri, i una llengua que us agradi i que escolliu per qualsevol motiu”. El món serà dels curiosos i dels poliglots.

El Fòrum fa visible, en cada edició, l’èxit educatiu de Salt, i del Vallvera, i ajuda els joves estudiants a entendre que en l’educació ens hi juguem el futur. “Sapere aude”, “atreviu-vos a saber” seria un bon lema.

Des de l’institut, volem agrair la participació de tots els estudiants, graduats, docents i Ajuntament de Salt per fer possible un projecte com aquest.