“GiroMATES: El Vallvera surt a fer matemàtiques al barri vell de Girona”

Tot l’alumnat de l’ESO ha sortit aquesta setmana a fer matemàtiques fóra de l’aula.
A través de la gimcana matemàtica GiroMATES, creada pels professors del centre, els alumnes mitjançant grups cooperatius han utilitzat les matemàtiques apreses a l’aula en un context real com és l’entorn del barri vell gironí.
Es tracta d’una gimcana on s’han de resoldre, per equips i durant tota una jornada matinal, tota una sèrie de proves competencials on intervé la geometria, el càlcul, el raonament, la resolució de problemes, enigmes matemàtics, lògica, coneixements de cultura general i d’altres connectats amb diferents matèries.
També, mitjançant l’ús de dispositius mòbils, els alumnes accedeixen a google maps per geolocalitzar-se i a codis QR per obtenir informació o altres jeroglífics a resoldre.

El professorat del centre està satisfet amb aquesta iniciativa i espera l’any vinent repetir-la. També, un altre dels objectius és posar la prova a disposició d’altres centres per què la puguin utilitzar.

Podeu mirar el reportatge a Notícies migdia a TV Girona.(minut 14:05)

i “Té de Tot” de TV Girona (minut 12:42)

Agraïm a TVgirona per la difusió realitzada.