ELS ALUMNES DE 4t D’ESO DEL VALLVERA DE SALT GUANYEN LA XII EDICIÓ DEL PREMI CONVIURE DEL PARLAMENT DE CATALUNYA

Felicitats !!! l’alumnat de 4r del nostre institut guardonat al Premi Conviure a Catalunya, destinat al millor programa pedagògic dedicat a formar les noves generacions de catalanes i catalans ens els esmentats valors.

Després de sis mesos de treball dur i continuat trenta-cinc alumnes del Vallvera, grups A, B i C, han guanyat en competició amb quatre altres finalistes de Lleida, Barcelona i Cerdanyola del Vallès la XIIena edició del premi Conviure a Catalunya. El premi està dotat amb 1500 euros. Han rebut el premi de mans de l’expresidenta del Parlament de Catalunya, senyora Núria de Gispert. El premi Conviure promogut per l’Associació d’Antics Parlamentaris de la cambra catalana i els Serveis Educatius del Parlament de Catalunya consiteix en elaborar -a partir d’un esborrany previ- un llei que s’ha de consensuar entre tots els institut que participen en el projecte. Enguany la llei anava sobre el reciclatge. Partint del model de reciclatge porta a porta els alumnes de tots els centres han fet esmenes al text i han hagut de votar i consensuar un nou text. Ha estat una gran experiència pedagògica. En l’acte d’avui el President del Parlament de Catalunya, senyor Roger Torrent ha oficitat de mestre de cerimònies tot fent de president de la cambra. La portaveu del Vallvera, Dounia Bounouh, ha fet una intervenció vibrant, madura, intensa, segura que ha impressionat als joves diputats i al públic. La portaveu, Dounia Bounouh, i la sotsportaveu, Diana Fernández, han fet cristal·litzar avui un procés que ha durat 6 mesos en el qual en alguns moments han participat els 80 alumnes de 4t. S’ha treballat en gran assemblea i en grups petits. Un treball gegantí que ha fet madurar i conscienciar, sobre el reciclatge i la necessitat de produir menys residus a tots els alumnes. Els professors Mònica Altarriba i Joan Moles han acompanyat en el procés. El premi Conviure té una importància especial per al Vallvera i per Salt on es produeix, sense que se li doni una solució apropiada, una terrible segregració escolar. El 95 per cent dels pares dels 35 alumnes que han anat al Parlament són nascuts a l’estranger cosa que implica que la llengua de la llar no és ni el català ni el castellà i implica, també, una esforç doble, titànic, per part dels alumnes. Els alumnes del Vallvera seran rebuts, durant la propera setmana, per l’alcalde de Salt, senyor Jordi Viñas.

Alumnes de secundària debaten una llei sobre el reciclatge en un ple simulat del projecte «Fem una llei»

Lliurament del Premi Conviure 2019, de l’Associació d’Antics Diputats, a les millors tasques de simulació parlamentària dels centres participants en els tallers d’Aula Parlament