Exalumnes del Vallvera serveixen de referent per a altres alumnes

No hi ha res més important, a 4t d’ESO, que orientar els joves per tal que escullin bé quin ha de ser el seu itinerari educatiu i laboral.

I no hi ha res més valuós que l’orientació es faci entre iguals: de jove a jove, entre noies i nois que es porten molt pocs anys i que comparteixen ciutat, orígens familiars, classe social o centre educatiu entre altres.

El passat dia 10 de febrer tres exalumnes del Vallvera: Bilal Ahmad, Laura-Yaneli Amador, i Safiata Balde van venir a explicar a l’alumnat de 4t d’ESO el seu trajecte vital i educatiu.

Tres veritables referents d’èxit educatiu i social: en Bilal un CFGM d’Arts Gràfiques, cursat a l’IES Santa Eugènia, treballa i progressa en la feina; la Laura-Yaneli treballa per a l’Ajuntament de Salt com educadora cívica i es prepara per ser Mossa d’Esquadra; la Safiata cursa segon any de Dret i ja pensa en fer les pràctiques en algun bufet d’advocats. Tres casos inspiradors de catalanes i catalans amb pares nascuts a l’estranger.

Va ser un èxit apoteòsic! Un aprenentatge molt valuós, realista, creïble, humà i proper. Una experiència per a repetir!