Els alumnes de 4t d’ESO escullen, al Parlament de Catalunya, una presidenta…

Avui 35 estudiants de 4t d’ESO del Vallvera -escollits en funció d’un treball previ a l’aula entre els grups ABC- han participat en l’activitat del Parlament: “Sóc diputada – Sóc diputat”.

Agrupats en quatre grups parlamentaris: Tradició, Compromís, Ecologia i Llibertat, grups que representen una ideologia, des del punt de vista econòmic i social, de centre, d’esquerra, ecologista i de dreta, cada grup, composat per 9 o 8 diputats, ha elaborat cinc propostes de llei i ha proposat una candidata a Presidenta de la Generalitat – un candidat a President de la Generalitat.

L’activitat, però, s’ha hagut d’interrompre de forma sobtada -s’acabarà a l’institut amb l’assessorament previ del responsables del programa- per tal de no perdre’s la visita a l’hemicicle. Una acció, propagandística, no programada del Grup Parlamentari de Ciutadans (“Els diputats de Ciutadans s’han fet una fotografia aquest matí als escons del parlament.” https://www.vilaweb.cat/noticies/ciutadans-menteix-amb-el-tancament-del-parlament-dades/), ha alterat tot el programa de la visita.

Amb tot, la valoració de l’experiència és extraordinàriament positiva -era el primer cop que la feia el Vallvera- i s’intentarà repetir en anys posteriors.