Del burg al monestir, los afanys de Pere Romaní.

Aquest dijous  25 d’Abril i el passat 7 de febrer els alumnes de segon d’ESO, han fet una sortida al Museu d’Arqueologia de Girona per fer l’activitat Gallicanti, Del burg al monestir, los afanys de Pere Romaní.

En aquesta sortida han treballat la ciutat medieval i han dut a terme diferents tallers i itineraris pel burg de Sant Pere de Galligants i Sant Feliu.  Amb aquest conjunt d’activitats han après com era la vida i l’organització del monestir i copiant manuscrits, s’han endinsat a practicar l’ofici dels monjos a l’escriptorium.

Durant els itineraris han pogut descobrir com era un burg, com eren els edificis, de quin material estaven construïts i quins gremis hi podíem trobar. Cal destacar que com a part pràctica, han fet de mestres d’obra i han construït una porta amb arc i que, com a bons arquitectes, ho han aconseguit.

Tot plegat una sortida i una experiència molt enriquidora ja que els alumnes han viscut en primera persona la vida a l’edat mitjana.