Ciència entre tots.

Aquest dissabte 4 de maig al matí ha tingut lloc la sisena edició de la fira de la Ciència entre tots, una fira de ciència protagonitzada bàsicament per l’alumnat de diferents instituts de les comarques gironines i adreçada a tota la ciutadania.

Alguns alumnes des de 1r de la ESO fins a 2n de Batxillerat de l’àmbit científic del nostre centre hi han participat exposant experiments i activitats relacionades amb les ciències i les matemàtiques.

Aquest any la fira ha girat entorn la taula periòdica i les dones científiques.

Alguns dels nostres alumnes han explicat els diferents tipus de falles, els elements presents en els aliments i els que s’utilitzen a la indústria, han demostrat què passava amb un globus en absència d’oxigen, han demostrat la separació magnètica, han experimentat amb el generador de Van der Graaff i han fet voltar un tren ­­electromagnètic amb coure i neodimi.

Altres proposaven als visitants sumes instantànies, activitats amb els quadrats màgics, amb un full que gira, amb un mirallet mirallet, un gratacels, laberints i fitxes numèriques.

Els més menuts han pogut jugar amb jocs relacionats amb els elements de la taula periòdica.

També han pogut recular un parell de segles i posar-se a la pell del matrimoni Curie!

Ha estat tot un èxit!